Ola og Frederik i Canada

24 November 2006

Småtteri

Jajamensan! Livet går sin jevne gang her i Edmonton. Det har blitt ganske kaldt her nå, det ligger rundt -20 og det er meldt så kaldt om -33 på tirsdag. Følg været vårt her. Den gode nyheten er jo at vi er nordmenn, og we be representin'! Det er morsomt å se diverse sør-amerikanere og asiatere pakke seg inn i klær varmere enn spekklaget til en keiserpingvin, når de skal gå 30 meter til sin forelesningsbygning. Vi har fått spørsmål om vi har underjordiske ganger i Norge, slik at man kan bevege seg om vinteren. Pingletendensene er altså høye.

Ellers røyk vi ut i første sluttspillkamp i den innendørs gutte/jente fotballcupen. Vi var suverent best i gruppespillet men tapte noe ufortjent 3-0 i kvartfinalen, mest pga en syk keeper (jente forresten). Stoltheten fikk seg altså en støkk. Jeg glemte forresten å nevne at jeg var på en NHL kamp for noen uker siden, Edmonton Oilers vs Dallas Starts. Litt av en kamp! Skandaledømming og utligning 3 sekunder før slutt, god stemning.
Om en uke skal både jeg, Frederik og team Østerrike på ny kamp. Edmonton Oilers vs Colorado Avalanche - det blir nok gøy.

I kveld er det enda en såkalt potluck, dvs hele international house tar med mat til møterommet og spiser der. På den måten får man smakt masse rar mat av internasjonal sjanger. Forrige gang lagde jeg og Frederik risgrøt, eller gjorde et forsøk på det. Men det gikk ikke så veldig bra, i fraværet av toropakken. Denne gangen tenker jeg en enklere løsning i form av norwegian cookies! Jeg kjøper ferdig kakedeig i butikken og skriver NORWAY med deigen før jeg putter den i ovnen, fantastisk.

Julesesongen er godt i gang her, og det har den vært i en måned allerede. I starten av november begynte vi å se de første bevis på hyperjulepynten som herjer her i Nord-Amerika. Første november og folk har allerede dekket hele huset med grønne og røde blinklys og motoriserte julenisser. Galinger, hele gjengen. Samtidig savner vi julebrusen (Dahls julebrus ja, ikke noe rødt tull), så de som føler for å bruke noen hundrelapper i porto kan bare sende i vei!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home