Ola og Frederik i Canada

01 November 2006

Halloween osv!

Da er midterm week over, tett etterfulgt av halloween. Frederik var som tidligere nevnt på rostevne i British Columbia, og vil sikkert oppdatere om det senere. Halloween, eller på norsk allehelgensaften, er egentlig på den siste dagen i oktober. Det er på den dagen småungene tusler rundt og spør etter godteri. Men når halloween er på en ukedag, som i år, blir festingen gjennomført helga før. Frederik var som tidligere nevnt på rostevne i British Columbia, og vil sikkert oppdatere om det senere.

Siste helg var det altså full rulle. Presset for å ha en god kostyme er reell, likevel ble det mange nødturer til West Edmonton Mall på lørdag formiddag blant beboerne på International House. Jeg var forholdvis godt forberedt. Jeg gikk for en lite kreativ løsning i form av skummel maske og svart kappe. Masken hadde et lag med gjennomsiktig plast på utsiden og en blodpumpe (!) slik at jeg kunne klemme på en liten balong i lomma for å få litt blod rennende på innsiden av masken. Overraskende nok, mtp at masken kostet ca 70 kroner, ble det ikke noe søl.

Gutta på bilde er altså meg til venstre som skummel jævel, Sjoerd (Nederland) som djevelengel av noe slag, Philipp (Østerrike) som hjemmelaget lakenspøkelse og Heinz (Østerrike) som enda en djevelengel av noe slag.

Det var ganske laber kvalitet på noen av kostymene, så jeg følte jeg kom godt ut av det. Det var faktisk ikke så lite originalt å være skummel satan likevel, for de fleste hadde kostymer som skulle være morsomme eller sexye, eller en kombinasjon av de to. Jeg fikk kommentarer på at masken var gæli skummel, og noen morsomme reaksjoner også. Når folk ville vite hvem jeg var og skulle til å ta av meg masken klemte jeg bare på blodpumpa, da skvatt de godt. Mange sa "please don't kill me", og de få andre som stilte med skumle kostymer nikket til meg med et klart signal om respekt. Morsomt var det også at de sjekket legitimasjon ved utestedene, og at jeg kom inn med norsk førerkort og MASKE!

På bildet ovenfor ser dere The Three Christians, som vi kaller dem. Det er ganske enkelt fordi de er 3 gutter fra Tyskland som alle heter Christian, og som er sammen hele tiden. De gikk vekk fra skumle kostymer og valgte pirat, klovn og prest.

Et åpenbart problem med å ha full maske er at muligheten til å drikke forsvinner. Derfor hadde jeg masken av mye av tiden, og måtte derfor ha litt sminke på innsiden også. For de som synes jeg er urovekkende flink med sminken så ta det med ro, Tracy på gangen var kunstneren.


Vi hadde på forhånd meldt oss på en såkaldt Pub Crawl, hvor en flokk mennesker kjøres mellom pubber med tradisjonelle gule skolebusser. God stemning hele veien. Desverre, i det vi skulle hoppe på bussen til pub nummer 3, gjorde noen av oss en tabbe og hoppet på feil buss - og feil pub crawl! Så vi endte opp på et helt annet sted enn vi egentlig skulle. Greit nok, det var halloween der også. Til slutt ble det mat på Boston Pizza for deretter å vente to timer i kø før vi fikk taxi hjem.

Det var mange fine kostymer å se. Mange kjørte lite kreativ linje og gikk feks som fotballspiller, antageligvis fordi de spilte på fotballaget. Men noen la mye arbeid ned i ganske så fantastiske kostymer. Jeg har desverre ikke så mange bilder av de helt beste. Som en liten bonus for oss gutter er det jo vidt kjent at halloween for jenter bare er en unnskyldning for å kle seg så slutty som de vanligvis ikke tør. Det var derfor nok av playboybunnies, sexy nurses og prostituerte. Kjekt å være nordmann i Canada sjø.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home